De små forskelle

fredag den 8. april 2011

En lille opdatering

Idag var vi forbi mekanikeren fordi bilen efterhånden har sagt en mærkelig lyd i noget tid. Super hyggeligt sted forresten, hvor "venteværelset" var et par sten i skyggen af et kæmpe træ. I en indhegning ved siden af rendte får, kyllinger, ænder og kaniner rundt mellem hinanden og et par udbryder-haner havde fundet ud af at græsset var grønnere på den anden side. Her stod vi midt i denne land-idyl og bekymrede os om, hvorvidt vi ville have kontanter nok til at betale reparationen, men regningen endte på den nette sum, af det der svarer til 70 kr., så der bliver også råd til at spise kanin i denne uge...!

Her den anden dag mødte vi posten på torvet, hvor han stoppede os og gav os et brev og en pakke hjemmefra. Han havde åbenbart været og banke på - men han tog posten med sig igen eftersom vi ikke var hjemme ( han tænkte, at han bare lige kunne smide det op til Chicos moster istedet). Men rigtig dejligt med 2 x post i denne uge med både Lakrids Fisk og lettere smattede påskeæg. Lakridsen er jeg vist den eneste, der er taknemmelig for, da samtlige af de portugisere jeg har forsøgt at fodre med fisk var godt på vej til at skulle ud og hilse på Ulrik - Så kan de også blive fri kan de!

Ellers har vi været rundt i byerne i området med plakater for en kommende koncert til støtte for bekæmpelse af kræft, hvor Chico er med i 2 bands. Bliver fedt at se ham som rockstar ( og ikke kun "Keld og Hilda"-versionen som er kendt hjemmefra Istedgade)

Og så har en "ungdoms-organisation" forresten lige idag startet et aerobic-hold op i Ficalho, hvilket jeg selvfølgelig fik meldt mig til. Det var super godt, men de startede med at få en hel masse info, som jeg ikke fik meget mere end en bjælde ud af... Altså så vidt jeg forstod så havde de planer om, at vi engang i mellem skulle ud i parken og lave gymnastik (-håber virkelig jeg har misforstået dette punkt!)
Men heldigvis er formanden for foreningen en fætter til Chico, så jeg må vist hellere lige dobbeltchecke hva' det gik ud på!

Herudover har vi selvfølgelig været forbi jobcenter og søgt arbejde forskellige steder, men det er ikke så nemt at finde noget. Arbejdsløsheden er virkelig høj og landet er i dén grad ramt af krisen, men vi kæmper videre!

Og så er det 30 grader lige for tiden!

Ingen kommentarer: