De små forskelle

mandag den 11. april 2011

Hverdag er en fest!

Tro det eller ej, men det er faktisk lykkedes mig ikke at vide, hvem der har vundet X-Factor! Men til gengæld har jeg fået set et enkelt afsnit af ”Portugal har talent”. Det er ikke meget tv det bliver til – tror vi har haft det tændt 2 gange siden vi kom, hvilket egentlig er meget rart. Jeg har fundet ud af at enhver anledning til at samles til spisning og hygge udnyttes. Blandt andet har vi været til aircondition-fest, hvor en af kammeraterne skulle sætte en aircondition op hos en anden, og derfor inviterede 8 andre til også at komme... – dette selvfølgelig uden at værten vidste noget! Men gæstfriheden er uden sammenligning og de spontane sammenkomster er hverdagskost. Eksempelvis sad vi i forgårs på mosterens restaurant, hvor en onkel kom forbi og inviterede samtlige gæster til sin søns 18 års fødselsdag, som skulle foregå samme aften. Han har åbenbart brugt hele dagen på at køre forbi venner og familie for at invitere folk, for da vi kom, var der ca. 50 andre gæster. Ellers har vi været forbi en sø, hvor Chico fangede en KÆMPE slange i vandet (jf. ovenstående billede) – herefter forsvandt min badelyst som dug for solen! Og når man taler om solen er jeg for resten blevet en lille bitte smule brun og er ret stolt! Alligevel siger de gamle damer ”Åhh pas på solen” og ”Husk solcreme min pige - du er jo så hvid!” …NÅ – og du er lille! (får man så lyst til at svare:-(

Ellers er folk ved at være klar til at give koncert i byen i forbindelse med indsamlig til kræftens bekæmpelse på lørdag. Desuden har et par folk gjort et forsøg for at overtale undertegnede til at synge med. Lige nu får jeg dog gåsehud og koldsved mellem tæerne af bare at tænke ordet "sceneskræk", så ved endnu ikke hvordan dén historie ender. Fortsættelse følger!

Ingen kommentarer: