De små forskelle

onsdag den 25. maj 2011

En hilsen hjemmefra

Igår sad vi som ægte portugisere på en lille café og fik et shot formiddagskaffe. Da posten kom forbi for også at få sin daglige dosis, havde han en kæmpe kuvert i hånden, som vi var så heldige at blive overrakt. Jeg rev kuverten op i spænding og tænk sig - den var fyldt med alverdens herligheder. Én efter én hev jeg den ene skat op efter den anden og der var både marzipanbrød, pålægschokolade, salmiakpastiller, ristede løg, flæskesvær, Her og Nu samt Se og Hør, guldbarre, Daim, Skildpadder, Fishermans Friend-pastiller samt opskriften på Fisk, remoulade, Superflyers, dåseleverpostej og torskerogn, Djungelvrål og karamelstænger - hvad søren mere kan man ønske sig?!?

Må dog indrømme, at jeg aldrig har spist så meget lakrids før, som jeg har hernede takket være en masse betænksomme folk hjemmefra:-) Og jeg er alene om at kæmpe mig igennem lakridsbjergene, da jeg har opgivet at forsøge at få de fastboende til at hoppe på lakridsvognen og Chico synes bare det lugter af bjørneekskrementer, når jeg gnasker mine salmiakstænger...

Men eftersom vi jo ikke længere har 3 måneder hernede blev vi nødt til at bede om lidt assistance med konsumeringen af ovenstående godter, så vi tog en bunke med over til en kusine, som havde inviteret til aftensmad (en af hendes forældre og en af Chicos forældre er fætre/kusiner, så derfor er hun det også...og det samme er hendes søn) . Så efter lidt brød og ost, et ordentligt aftensmåltid og chokolademousse til dessert blev chokoladen smidt på bordet, hvor særligt Anton Bergs marzipanbrød var et hit!

Tusind tak for pakken Jannie og Ricky - hvor er I gode!

I forlængelse af ovenstående er det vist meget godt, at jeg har min cykel og mit arobic 2 gange ugentligt. Forrige gang skulle vi bestille t-shirt og i forvirringen fik jeg bare meddelt min størrelse uden at tænke videre over det. Sidste gang fandt jeg så ud af, at denne t-shirt skal bruges til vores "store" show, som skal opføres i byens park d. 2. juni. Seriøst - GYMNASTIKOPVISNING!!! Det har jeg vist ikke været med til siden jeg var 8, så håber virkelig hele byen kommer og ser os lave sprællemænd...!

Ingen kommentarer: